Net naar Cloud Atlas gekeken. Ik lees heel veel mensen die hilarisch enthousiast zijn over deze film en evenveel kritieken die vernietigend zijn. Pretentieus, veel te ingewikkeld en gekunsteld. Ik vond het een geweldige film, zeker een 9 uit 10.
De film vertelt zes verschillende verhalen uit verleden, heden en toekomst die op enigerlei met elkaar verbonden zijn. Het ene verhaal speelt een grotere rol dan het andere en alle verhalen worden tegelijkertijd verteld. Dit maakt soms een rommeltje van de film, men springt echt van hot naar her en van verleden naar toekomst, maar het maakt de film wel erg apart. De verhalen zijn aardig te volgen, al moet je soms even nadenken over de namen en wie nou weer wie was. Wat ik echt geweldig vond was het feit dat men de hoofdacteurs meerdere rollen laat spelen. Tom Hanks speelt 6 rollen, Halle Berry speelt er 6, Hugo Weaving (Mr. Smith uit The Matrix) speelt er 6 waaronder één vrouwelijke rol en Jim Sturgess speelt zelfs 7 rollen. Geweldig hoe men sommige acteurs volledig onherkenbaar heeft gemaakt met make-up.
Als je van films houdt waar je nog lang over nadenkt, dan is deze zeker een aanrader.
Hier zie je de trailer: