Eentje van een artiest waarvan ik altijd heel erg kan genieten. Ray Scott! Een warme donkere stem en daarmee neemt hij me altijd mee in zijn songs. Goeie tekstschrijver en eerlijke artiest. Geen grote speler in de wereld van de countrymuziek maar heeft wel enkele hitjes gehad. Eén van zijn laatste singles heet High Road en in dat nummer wordt ik ook meegezogen. Prachtig zweverige/dromerige song en bij het refrein 'kickt ie even lekker in' met een prachtig jankende gitaar. Ook heerlijk om op hoog volume in de warmte van het zonnetje in je auto te draaien!
Sharky schreef:Ik vind dat alternatieve van jou meestal behoorlijk vaag Mario, maar het heeft ook altijd wel wat. Vind het altijd wel interessant klinken!
Er zitten lekkere nummers tussen hè? Weet je hoe ik tegen de meeste van die alternatieve nummers aan loop? Door het kijken naar TV series
Vaak hoor ik dan ineens een lekker nummer wat ik snel ff Shazam en hoppa, weer een lekker nummer erbij in de iTunes bibliotheek
Wow die Ishome – Adam is heel gaaf. Kan die tweede helaas niet zien (ligt mss ook aan mijn locatie, zit even in Duitsland momenteel, waar je echt veel minder muziek kan zien op youtube) Wat ik ook laatst ontdekte was de ‘hang’, die speelde hier iemand op straat (ben wel een beetje van de softe muziek de laatste tijd :P) Even kijken of de link nu wel lukt
Hier nog een kleine bijdrage van mij. Dit eerste liedje zal bij de meeste wel bekend zijn. Als je de tekst erop na doet slaan is dit liedje echt geweldig (of je moet christelijk zijn dan wat minder ) Video heeft een wat ander onderwerp maar dekt de lading ook goed.
En deze tweede heeft bij mij echt indruk achter gelaten! Studenten zijn gefilmd voor deze clip (dus geen acteurs zoals al staat aangegeven) maar halverwege de opnames is er een school shooting waarbij een vriend omkomt. Onraad en gevoel van macheloosheid is mooi gevangen in deze clip. Geeft een zeer diepe lading aan het liedje wat er perfect bij past. Voor meer info: http://www.npr.org/event/music/32621550 ... en-elysium
Townes van Zandt, bekend in kringen van americana en old-time singer songwriters. Soms tot bijna legendarisch verheven. De drugs, drank en een minimalistisch leven leidde ondanks zijn hoge iq tot veel tragiek in zijn leven. Voor enkele grote artiesten een inspiriatiebron (bijvoorbeeld Bob Dylan). Groot tekstschrijver. Pancho & Lefty, If I Needed You zijn twee van zijn bekendste songs door andere tot hits gemaakt.
Eén nummer wil ik jullie laten horen en dat is Dead Flowers, en dat is juist weer een cover van The Rolling Stones. Vervend filmkijker zou het nummer kunnen kennen van de film (en bijbehorende soundtrack) The Big Lebowski uit 1998 met Jeff Bridges als The Dude.
Voel de vibe van een donkere rokerige juke joint ergens in Texas en voel de tragiek in de stem van Townes van Zandt:
Jongens ga er ff lekker voor zitten, dit is een van de beste nummers ooit geweldige gitaarsolo's van de beste speler mr. slash. 10 minuten orgastische muziek
Sodemieters. Even kippevel hier met Guns N' Roses Rob! Was één van de eerste bands waar ik fan van werd volgens mij. Rond de brugklastijd voor mij denk ik. Al een tijd niet meer gehoord zeg! Maar wat is dat nog steeds erg goeie muziek man!
Die funky sound van die meidenband van Walfred klinkt ook niet verkeerd hoor! Nice!
En dan wat anders: JD McPherson. Man uit het genre van de rock 'n roll revival! 'Let The Good Times Roll' heet zijn nieuwste album en de titelsong zelf mag er ook zijn (is ook een video van) maar hier een ander nummer van die plaat: 'It's All Over But The Shouting'.