Dashcam advies gevraagd

Hier kun je lekker slap kletsen over andere dingen dan Corvettes.

Dashcam advies gevraagd

Berichtdoor janvriend » 30 Okt 2019, 09:11

Hallo allemaal, ik ben net nieuw hier en zal mij ook snel even voorstellen, overigens ben ik sinds kort een trotse bezitter van een Chevrolet Corvette 5.7 AUT K6 uit 1988 :) Op dit moment ben ik op zoek naar een dashcam en hoop dat jullie daar ervaring mee hebben. Ik ben al even gaan google en kwam bv. uit op deze site: https://knibble.nl/dashcam daar kun je filteren op heel veel specificaties, maar weet eigenlijk niet waar ik op moet letten. Iemand tips? Alvast hartelijk dank! groeten Jan
janvriend

Re: Dashcam advies gevraagd

Berichtdoor bosp-corv » 30 Nov 2019, 18:33

Hallo Jan welkom hier op het forum,wat de dashcam betreft kan ik je niet helpen,maar
krijg je hier geen respons dan zou je dat op 1 van de grote USA forums kunnen vragen.
Vaak is daar ook veel info te vinden,o.a. op Digital Corvettes
https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... NzaTg5V0CV
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor peter koster » 01 Dec 2019, 13:11

Zou gewoon ff op “tweakers” kijken dat is een techsite die dat soort dingen uitgebreid testen .
Btw zou voor een Go-Pro gaan dat blijft toch een van de beste ,maar het is maar net wat je ermee wilt .als je hem op de buitenzijde van je auto plakt en 200 gaat rijden en hij donderd er af kun je beter een van Aldi nemen :mrgreen:
[img_resize][/img_resize]
peter koster
4th gear

Corvette: C5conv.

Berichtdoor Fred_S » 04 Dec 2019, 20:05

Een go-pro is geen dashcam maar dat terzijde, ik heb in mijn dagelijks vervoermiddel een Xiaomi 70mai pro. Bevalt uitstekend, alles kan ingesteld worden met de app.

70Mai Pro: een alleskunner

Niet alleen filmt deze dashcam wat er voor op de weg gebeurt, maar het is een volledige extra bescherming van de auto. Als de G-sensor beweginr registreert in de parkeermodus, dan zal de camera beginnen met opnemen. Zo zie je bijvoorbeeld direct wie er tegen de auto is aangereden. Door de zeer scherpe beeldkwaliteit zijn kentekenplaten goed leesbaar.

Haarscherp beeld met de 70Mai pro

Deze dashcam registreerd beelden met een kwaliteit van 2592 x 1944 pixels, wat dit bijna een 4K dashcam maakt! De beelden worden gemaakt met een 5 megapixel Sony IMX 335 sensor, waarmee scherpe beelden zijn gegarandeerd.

Om ook in de wintermaanden en bij mistige omstandigheden de beelden goed te kunnen zien, beschikt de 70Mai over een anti-waas functie welke er voor zorgt dat beelden niet verstoord worden door vochtige koude lucht. Deze functionaliteit zorgt er ook voor dat het beeld minder beinvloed wordt door rook.
Verbinden met smartphone

Door de ingebouwde WiFi module is het erg eenvoudig om de camera te verbinden met een smartphone via de 70Mail app. Vanuit hier zijn beelden makkelijk te raadplegen en is de camera naar wens in te stellen.
70Mai Pro + GPS: ADAS

De dashcam is optioneel uit te breiden met een GPS module, deze kan eevoudig aan de achterzijde op het apparaatje worden geklikt. Vervolgens kan er gebruik worden gemaakt van het Advanced Driver Assistance System (ADAS). Met dit gevanceerde systeem houdt de camera de volledig omgeving in de gaten in plaats van alleen registreren van beelden. Onderdeel van ADAS zijn:

Lane Departure Warning System (LDWS)

LDWS waarschuwt wanneer de bestuurder uit de baan dreigt te rijden, en hierbij mogelijk in botsing komt met een andere weggebruiker. Dit doet de dashcam door gebruik te maken van waarschuwingen met geluid, en gesproken waarschuwingsberichten.

Forward Collision Warning System (FCWS)

Het ingebouwde FCWS systeem waarschuwt als de auto te dict in de buurt komt bij een voorganger. Dis systeemgeeft een waarschuwing als de afstand tot de voorganger niet meer veilig is, en het aan te raden is om af te remmen. Ook hier zal via gesproken waarschuwingsberichten op het mogelijke gevaar gewezen worden.
GPS gegevens

Doordat de GPS module is geactiveerd zullen er op de beelden ook coördinaten te zien zijn, en de actuele snelheid.
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Berichtdoor janvriend » 09 Dec 2019, 12:03

Hi! Hartelijk dank voor je uitgebreide tip! De Xiaomi ziet er goed uit en heeft ook nog een goede prijs, ik denk dat ik ook voor deze dashcam ga. Ben erg benieuwd naar de eerste beelden :-)

Fred_S schreef:Een go-pro is geen dashcam maar dat terzijde, ik heb in mijn dagelijks vervoermiddel een Xiaomi 70mai pro. Bevalt uitstekend, alles kan ingesteld worden met de app.

70Mai Pro: een alleskunner

Niet alleen filmt deze dashcam wat er voor op de weg gebeurt, maar het is een volledige extra bescherming van de auto. Als de G-sensor beweginr registreert in de parkeermodus, dan zal de camera beginnen met opnemen. Zo zie je bijvoorbeeld direct wie er tegen de auto is aangereden. Door de zeer scherpe beeldkwaliteit zijn kentekenplaten goed leesbaar.

Haarscherp beeld met de 70Mai pro

Deze dashcam registreerd beelden met een kwaliteit van 2592 x 1944 pixels, wat dit bijna een 4K dashcam maakt! De beelden worden gemaakt met een 5 megapixel Sony IMX 335 sensor, waarmee scherpe beelden zijn gegarandeerd.

Om ook in de wintermaanden en bij mistige omstandigheden de beelden goed te kunnen zien, beschikt de 70Mai over een anti-waas functie welke er voor zorgt dat beelden niet verstoord worden door vochtige koude lucht. Deze functionaliteit zorgt er ook voor dat het beeld minder beinvloed wordt door rook.
Verbinden met smartphone

Door de ingebouwde WiFi module is het erg eenvoudig om de camera te verbinden met een smartphone via de 70Mail app. Vanuit hier zijn beelden makkelijk te raadplegen en is de camera naar wens in te stellen.
70Mai Pro + GPS: ADAS

De dashcam is optioneel uit te breiden met een GPS module, deze kan eevoudig aan de achterzijde op het apparaatje worden geklikt. Vervolgens kan er gebruik worden gemaakt van het Advanced Driver Assistance System (ADAS). Met dit gevanceerde systeem houdt de camera de volledig omgeving in de gaten in plaats van alleen registreren van beelden. Onderdeel van ADAS zijn:

Lane Departure Warning System (LDWS)

LDWS waarschuwt wanneer de bestuurder uit de baan dreigt te rijden, en hierbij mogelijk in botsing komt met een andere weggebruiker. Dit doet de dashcam door gebruik te maken van waarschuwingen met geluid, en gesproken waarschuwingsberichten.

Forward Collision Warning System (FCWS)

Het ingebouwde FCWS systeem waarschuwt als de auto te dict in de buurt komt bij een voorganger. Dis systeemgeeft een waarschuwing als de afstand tot de voorganger niet meer veilig is, en het aan te raden is om af te remmen. Ook hier zal via gesproken waarschuwingsberichten op het mogelijke gevaar gewezen worden.
GPS gegevens

Doordat de GPS module is geactiveerd zullen er op de beelden ook coördinaten te zien zijn, en de actuele snelheid.
janvriend

Berichtdoor Cenobyte » 10 Dec 2019, 13:54

Ik zie eigenlijk veel liever foto's van die Corvette :cool:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Terug naar Aan de bar