Prettige Kerstdagen toegewenst

Hier kun je lekker slap kletsen over andere dingen dan Corvettes.

Prettige Kerstdagen toegewenst

Berichtdoor bosp-corv » 25 Dec 2019, 02:19

Alle Corvette liefhebbers Prettige kerstdagen toegewenst.

Afbeelding
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Re: Prettige Kerstdagen toegewenst

Berichtdoor stoney » 26 Dec 2019, 18:15

van hetzelfde Paul :bier:
Gebruikers-avatar
stoney
4th gear

Corvette: 1985-Z51-

Berichtdoor Infraroodborstje » 01 Jan 2021, 08:04

En uiteraard, zelfs onder deze omstandigheden, een prachtig nieuwjaar gewenst! :)
Infraroodborstje

Corvette: C6

Berichtdoor bosp-corv » 03 Jan 2021, 01:04

Ja jij ook,en ook alle andere Corvette liefhebbers,het forum is zo,n beetje aan het leeglopen,erg rustig
hier vergeleken met vroeger,blijkbaar zit iedereen tegenwoordig op FB,wel jammer.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor ferry030 » 03 Jan 2021, 18:43

Beste wensen Paul en mede Corvette liefhebbers.
Ja het forum is al een paar jaar zo dood als een pier helaas.
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C6 Z06 Cooksey 2008 Limited Edition #483

Berichtdoor Infraroodborstje » 04 Jan 2021, 09:07

ferry030 schreef:Beste wensen Paul en mede Corvette liefhebbers.
Ja het forum is al een paar jaar zo dood als een pier helaas.
bosp-corv schreef:Ja jij ook,en ook alle andere Corvette liefhebbers,het forum is zo,n beetje aan het leeglopen,erg rustig
hier vergeleken met vroeger,blijkbaar zit iedereen tegenwoordig op FB,wel jammer.

Ik heb het gemerkt, erg jammer dat het zo rustig is! Er moeten toch duizenden tevreden Corvette rijders zijn in het land zou je denken. :)
Infraroodborstje

Berichtdoor ferry030 » 04 Jan 2021, 12:57

of het er duizenden zijn weet ik niet maar wellicht kom je wel een heel eind.
tijden veranderen met FB, Insta, Whattsapp groepen.
misschien ligt de tijd van een forum wel achter ons :(

voor 10 of 15 jaar geleden kon je de hele avond vullen met berichten en post van alle gebruikers tegenwoordig zit je vaak rechtstreeks met forumleden op de whatts app of andere messengers.

inderdaad wel jammer.
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Berichtdoor bosp-corv » 04 Jan 2021, 19:29

Ik snap niet wat mensen zo geweldig aan Facebook vinden,ben er ook lid van maar gebruik het
zeer zelden,vind het maar een lastig medium,maar kan ook komen omdat ik de helft niet snap :D
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Ed » 05 Jan 2021, 15:30

bosp-corv schreef:Ik snap niet wat mensen zo geweldig aan Facebook vinden,ben er ook lid van maar gebruik het
zeer zelden,vind het maar een lastig medium,maar kan ook komen omdat ik de helft niet snap :D

Ouwe dinosaurus! ;)
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor Cenobyte » 05 Jan 2021, 17:57

ferry030 schreef:of het er duizenden zijn weet ik niet maar wellicht kom je wel een heel eind.

voor 10 of 15 jaar geleden kon je de hele avond vullen met berichten en post van alle gebruikers tegenwoordig zit je vaak rechtstreeks met forumleden op de whatts app of andere messengers.

inderdaad wel jammer.

Ik zie het overal. Ik ben lid van diverse fora (Corvette, flipperen en Mustang) en ook van idem Facebook groepen en zie de meute verhuizen naar Facebook, terwijl alle fora uitsterven op een paar dino's net wij na. Ik vind een forum ook fijner, ben altijd bang dat die FB groepen erg vluchtig zijn. Plus ik kan er nooit iets terug vinden omdat het allemaal op een tijdlijn staat. Maar goed, ik ben inmiddels ook al een ouwe lul :D
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor bosp-corv » 05 Jan 2021, 20:19

Cenobyte schreef:
ferry030 schreef:of het er duizenden zijn weet ik niet maar wellicht kom je wel een heel eind.

inderdaad wel jammer.

Ik zie het overal. Ik ben lid van diverse fora (Corvette, flipperen en Mustang) en ook van idem Facebook groepen en zie de meute verhuizen naar Facebook, terwijl alle fora uitsterven op een paar dino's net wij na. Ik vind een forum ook fijner, ben altijd bang dat die FB groepen erg vluchtig zijn. Plus ik kan er nooit iets terug vinden omdat het allemaal op een tijdlijn staat. Maar goed, ik ben inmiddels ook al een ouwe lul :D

Welkom bij de oudere jongeren club :dance:
Facebook is wel leuk maar vind het onoverzichtelijk,je kan er inderdaad ook moeilijk wat op terug vinden,een forum is dan overzichtelijker.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor bosp-corv » 05 Jan 2021, 20:24

Ed schreef:
bosp-corv schreef:Ik snap niet wat mensen zo geweldig aan Facebook vinden,ben er ook lid van maar gebruik het

Ouwe dinosaurus! ;)

Afbeelding
:wave:
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor ferry030 » 05 Jan 2021, 21:08

Cenobyte schreef:

inderdaad wel jammer.

Vergeet Mercedes niet
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Berichtdoor Ed » 07 Jan 2021, 16:51

ferry030 schreef:
Cenobyte schreef:

inderdaad wel jammer.

Vergeet Mercedes niet

Daar probeert ie zich al een tijdje uit te laten schoppen..! :wauw: :D
*-*-*-* Greets, Ed *-*-*-*

Afbeelding
Gebruikers-avatar
Ed
Moderator

Corvette: 2003 50th AE Indy 500 Pacecar

Berichtdoor Cenobyte » 07 Jan 2021, 17:40

Ed schreef:
ferry030 schreef:
Vergeet Mercedes niet

:D

Och, de SL blijft een mooie en fijne auto maar wordt niet gracieus oud zullen we maar zeggen. Ik zie zoveel problemen met technische gremlins in oudere R230 SL's (en ervaar ze zelf ook helaas) dat ik er inmiddels achter ben dat het niet leuk is om een SL te hebben die ouder is dan 10 jaar, of het moet het model van voor 2002 zijn zonder al die moderne technieken (de "Tupac SL" zeg maar). Hulpjes om de kofferbak dicht te trekken, een over-engineered systeem voor dak en remmen (google maar eens op SBC), een hydraulisch veersysteem (ABC genaamd), voor elke scheet tientallen sensoren, etc. en dat in de tijd dat Mercedes net had besloten om fors te bezuinigen, waardoor elk systeem afgeraffeld werd, dat wil je niet allemaal in één auto verzameld hebben. En dat is nou juist de R230 SL. Helaas.

En dan zie je die FB groepen vol met vragen over "wat moet ik hiermee?" Tja, dan kan ik alleen nog maar sarcastisch antwoorden :mrgreen:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor Infraroodborstje » 10 Jan 2021, 11:20

Cenobyte schreef:
Ed schreef:
ferry030 schreef:
Vergeet Mercedes niet

:D

Och, de SL blijft een mooie en fijne auto maar wordt niet gracieus oud zullen we maar zeggen. Ik zie zoveel problemen met technische gremlins in oudere R230 SL's (en ervaar ze zelf ook helaas) dat ik er inmiddels achter ben dat het niet leuk is om een SL te hebben die ouder is dan 10 jaar, of het moet het model van voor 2002 zijn zonder al die moderne technieken (de "Tupac SL" zeg maar). Hulpjes om de kofferbak dicht te trekken, een over-engineered systeem voor dak en remmen (google maar eens op SBC), een hydraulisch veersysteem (ABC genaamd), voor elke scheet tientallen sensoren, etc. en dat in de tijd dat Mercedes net had besloten om fors te bezuinigen, waardoor elk systeem afgeraffeld werd, dat wil je niet allemaal in één auto verzameld hebben. En dat is nou juist de R230 SL. Helaas.

En dan zie je die FB groepen vol met vragen over "wat moet ik hiermee?" Tja, dan kan ik alleen nog maar sarcastisch antwoorden :mrgreen:

Volgens mij worden de versies tot 2002 juist afgeraden vanwege de problemen. Na 2002 zou het beter moeten zijn. SBCwas sowieso een drama, ik had het in mijn eerdere E klasse ook en kon het gelukkig resetten zonder kosten. Vervangen was bij de dealer 2000 euro.
Infraroodborstje

Berichtdoor Cenobyte » 10 Jan 2021, 15:05

Infraroodborstje schreef:Volgens mij worden de versies tot 2002 juist afgeraden vanwege de problemen. Na 2002 zou het beter moeten zijn. SBCwas sowieso een drama, ik had het in mijn eerdere E klasse ook en kon het gelukkig resetten zonder kosten. Vervangen was bij de dealer 2000 euro.

Strikt gezien begint de ellende eind jaren '90. Dan gaat er een fikse bezuinigingsronde door Mercedes heen en worden sommige dingen onvoldoende getest. Zo heeft het einde van de R129 SL (dat vierkante model t/m 2001) een wiring harnass waarvan de mantel spontaan oplost zodat de hele auto op een gegeven moment vol electronische problemen en kortsluitingen komt te zitten. De nieuwere R230 SL wordt inderdaad wat beter ontworpen en heeft niet dit soort kneuzerige zwakke plekken (alhoewel...), maar blinkt weer uit door over-engineering: ramen en kofferbak die mechanisch dicht gaan, vouwdak met 80.000 sensoren wat concurrenten als Peugeot met 3 sensoren doet, SBC systeem voor remmen dat na zoveel rembewegingen moet worden vervangen (of gereset, maar dan weet je nooit wanneer je rem ermee stopt...) en als kers op de taart het geweldige ABC veersysteem. Toegegeven: toen de auto uitkwam waren dit luxe zaken waarvan het water je in de mond liep. Geen enkele fabrieksauto was zo geavanceerd als de SL. Het is echter minder leuk als je auto ouder dan 10 jaar wordt en alle systemen één voor één gaan falen door slijtage of achterstallig onderhoud, soms de schuld van de vorige eigenaar, maar soms ook de schuld van Mercedes zelf. Ze besloten namelijk in hun arrogantie dat zaken als versnellingsbak en differentieel onderhoudsvrij waren: hiervan hoefde de olie NOOIT meer vervangen te worden (ja, echt!). Toen ik mijn 2003 SL kocht, toen dik 12 jaar oud, was de olie in de automaat nog nooit vervangen. Je wil niet weten hoe dat eruit zag... En schakelde...

De SL is absoluut een mooie en luxe en comfortabele auto, daar is geen discussie over mogelijk, maar alleen voor mensen met een dikke beurs en veel geduld. Ik ben wat dat betreft een zeiker en heb een hekel aan een constant brandend Airbag lampje omdat het matje in de passagiersstoel voor de tweede keer stuk is (300 euro). Of dat je de kofferbak 65 keer dicht moet gooien omdat het zelfsluitend mechanisme niet meer werkt (en je krijgt dan steeds een melding op het moment dat je weg wil rijden, dus weer uitstappen, kofferbak open, dicht...). Of dat je twee accu's hebt waarvan de kofferbak-accu na een week al leeg is EN OOK HET KOFFERBAKSLOT BEDIENT. Dat soort irritaties doen je op een gegeven moment besluiten dat het tijd wordt voor iets anders. Of SBC reparaties van 1200 tot 2000 Euro, ABC reparaties van 1500 tot 5500 Euro (gelukkig had ik geen ABC, maar daarvoor heb ik wel de V8 op moeten offeren omdat die allemaal ABC hebben), dakreparaties tot 2000 Euro, SBC vervangen 1500 tot 2000 Euro, sluitmechanisme voor kofferbakdeksel: (150 als je geluk hebt en alleen het slothuis lek is tot 500 Euro als de pomp kapot is door een lekkage in de kofferbak). En ook het normale onderhoud is aardig aan de prijs, zeker als je een AMG SL onder je kont hebt.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Berichtdoor bosp-corv » 10 Jan 2021, 17:33

Als ik al die ellende leest vraag ik mij af waarom er nog behoorlijke bedragen gevraagd worden voor die wagens. :aargh: In al die jaren dat ik mijn C5 gehad heb is er alleen 1x een lichtschakelaar vervangen,ben ik toch heel wat goedkoper uit geweest dan dat ik een SL had gekocht ;)
Maar eh hoe zit het met de gremlins van zo,n Mustang,zijn die nog een beetje betrouwbaar?
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Berichtdoor Cenobyte » 10 Jan 2021, 17:50

bosp-corv schreef:Als ik al die ellende leest vraag ik mij af waarom er nog behoorlijke bedragen gevraagd worden voor die wagens. :aargh: In al die jaren dat ik mijn C5 gehad heb is er alleen 1x een lichtschakelaar vervangen,ben ik toch heel wat goedkoper uit geweest dan dat ik een SL had gekocht ;)
Maar eh hoe zit het met de gremlins van zo,n Mustang,zijn die nog een beetje betrouwbaar?

Ik ben met mijn Corvettes hiervoor ook enorm verwend inderdaad, zeker met mijn C5's. Daar had ik relatief weinig problemen mee. De C4 is een ander verhaal, maar hier speelt slijtage en achterstallig onderhoud ook een rol, niet persé slechte of over-ontwikkelde techniek.

De Mustang is toch meer een auto net de Corvette, of zelfs nog simpeler: wel een paar snufjes maar geen overdreven gekke dingen. Corvette heeft dan nog electrisch openende deuren (vanaf C6) waarvan ik me afvraag waar het voor nodig is? Ik heb echt een hekel aan die omgekeerde logica: "waarom iets simpel doen als het ook moeilijk kan"...
:mrgreen:
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Terug naar Aan de bar