koplampen c5

Over de vijfde generatie Corvette (1997-2004).

koplampen c5

Berichtdoor hans1 » 07 Feb 2026, 12:26

misschien al vaker voorbij gekomen

afgekeurd op usa koplampen ,,, na veel zoeken eu lampen gevonden ,,,en verloopstekkers

maar dan begint het ,,, lampen er in valt niks meer aan af te stellen dus nieuwe afstel mechanisme besteld in de usa
je wilt de prijs niet weten voor 2 koplampen

het zit er allemaal weer in

ik wilde mijn draadboom heel houden dus verlopen gezocht en gevonden ,,zit wel beetje raar in elkaar ,,, maar eens zien of het werkt

accu aan de lader en we gaan het zien

meer mensen hiermee aan het stoeien geweest
hans1

Re: koplampen c5

Berichtdoor hans1 » 07 Feb 2026, 16:09

hans1 schreef:misschien al vaker voorbij gekomen

afgekeurd op usa koplampen ,,, na veel zoeken eu lampen gevonden ,,,en verloopstekkers

maar dan begint het ,,, lampen er in valt niks meer aan af te stellen dus nieuwe afstel mechanisme besteld in de usa
je wilt de prijs niet weten voor 2 koplampen

het zit er allemaal weer in

ik wilde mijn draadboom heel houden dus verlopen gezocht en gevonden ,,zit wel beetje raar in elkaar ,,, maar eens zien of het werkt

accu aan de lader en we gaan het zien

zo alles doet het eindelijk ,,,, verloopjes zijn wel goed alleen aansluiten gaat wat anders nu nog afstellen en dan keur

ps weet niet of het zo mag maar heb nog wat over van de koplampen , bevestiging , bovenkap , frame , lampen us en afstelmechanisme als iemand iets zoekt
meer mensen hiermee aan het stoeien geweest
hans1

Re: koplampen c5

Berichtdoor bullmoose » 08 Feb 2026, 13:56

Tja…Corvette C5 koplampen…veel soeps is het niet (ook de Europese koplampen niet) en de aftermarket opties zijn erg duur. Ik heb inmiddels mijn tweede C5 en heb bij beide zelf moderne Hella units ingebouwd.

IMG_1781.jpeg

IMG_1782.jpeg

IMG_1783.jpeg

IMG_1784.jpeg

Het originele verstelmechaniek blijft hierbij behouden.

Mijn beide C5’s waren EU geleverde wagens. De bedrading van een USA auto is anders. Of de ophanging/montage van de koplampen ook anders is weet ik niet. Maar lijkt mij dat het op een USA auto ook wel werkend te krijgen zou moeten zijn.

Lichtopbrengst van deze hella units (is gewoon halogeen) is fenomenaal vergeleken met de originele koplampen.

Of het mooi is…ach koplampen zitten overdag toch dicht :-)
bullmoose
1st gear

Corvette: '93 coupe polo green

Terug naar C5 techniek