door MilC5 » 14 Feb 2023, 22:49
Koppen zijn niet gereviseerd, maar maken ook geen bijgeluid, als dit bij 60.000 nog niet is gebeurt dan zal het sowieso bij normaal gebruik niet zomaar gebeuren. Jaarlijks olie verversen, peil 1 centimeter boven Max houden, motor niet boven de 6200 toeren jagen houdt de boel gewoon heel, Als een idioot dragracen en je motor onbelast in de toeren jagen of verkeerd terug schakelen zorgt ervoor dat deze problemen met de koppen ontstaan. Als alles vanaf het begin met beleid op elkaar is ingelopen kan er in principe voor 99% weinig mis gaan. Heb alles er over gelezen, gecheckt en met de specialisten erover gesproken. Als je het percentage auto’s bekijkt die dit hebben gehad dan is dat verwaarloosbaar, Ook menig onderhoud adres in de states zeggen eigenlijk allemaal het zelfde.Ook als je van alles aftermarket gaat lopen veranderen aan motoren zoals andere spruit stukken, cold air intakes, superchargers etc. zet de hele boel op scherp, de toleranties in deze motoren zijn minimaal dus alles wat je gaat forceren doet het blok geen goed. Wilfried (Auto Oudewater) heeft deze auto drie keer in zijn bedrijfsvoorraad gehad, onderhouden al deze tijd en kent de auto van begin tot einde met alle onderhoudshistorie. Dat is de reden dat ik deze gekocht heb, uiteraard ook andere bekeken en gesproken met partijen. Veel auto,s ook Nederlandse worden op YouTube filmpjes flink afgetrapt, dan weet ik al genoeg, totale indruk, originaliteit en omgang met de auto alsmede onderhoudshistorie zijn voor mij alles bepalend. Het blijft een gecalculeerd risico met techniek, maar veel ellende kun je uitsluiten. Niet voor niets staan sommige voertuigen erg lang te koop, soms zelfs jaren.