Van 6-flat naar V8

Nieuwe forumleden kunnen zich hier voorstellen en meteen hun Corvette showen. Kijk op All Corvette en op de HCC site om te zien welk gezicht & Corvette bij welke naam hoort.

Van 6-flat naar V8

Berichtdoor BartCorvC6 » 28 Mei 2021, 13:00

Na 14 jaar in diverse Porsches gereden te hebben de overstap gemaakt naar Corvette. Dit doordat ik erg onder de indruk ben geraakt van Corvette door een vriend die een C7 Z06 rijdt. Op advies van onze gezamenlijke instructeur Dolf Dekking een mooie C6 gezocht bij André Boer en uitgekomen op een door hun herbouwde C6 LT3 met de automaat met 6 versnellingen.

Mijn laatste Porsche was een 911/996 cabrio die behoorlijk was verspijkerd aan onderstel, uitlaten en interieur. Daar kon je echt keihard mee door het betere bochtenwerk gaan. Echter PK's erbij werd te gek en technisch te risicovol. Eerder had ik een 928 met dogleg versnellingsbak, enorm koppel en geweldig om mee te rijden.

De Corvette vind ik prachtig om te zien en heerlijk om te rijden, mijn vrouw zit er beter in en vindt het een mooi "headturner". Zo'n 911 is ook maar zo'n 911. Onze kinderen snapten er niets van, je gaat toch niet in een Amerikaanse pooierbak rijden? Totdat ze zijn meegereden, dan krijgen ze dezelfde grijns :cool:

Eenmaal per jaar gaan we onder begeleiding van een prof een weekje door de bergen met een bijzonder divers clubje auto's, van Lotus tot Ferrari en natuurlijk een paar 911-jes. Daar zag ik de afgelopen jaren wat een Corvette kan, en dat is vooral vooraan meerijden! Jankte ik continu tegen de 6.000rpm, reed de Corvette lekker rustig draaiend mee.

Op advies van de vriend van de C7 Z06 de website van André Boer (een paar jaar) gevolgd en op de Le Man Blue 2007 C6 verliefd geworden. Ja en dan is alle ratio eruit, ruil je te gemakkelijk een 911 in en rijd je in 3 dagen van flat-six in V8. Heerlijk! Cruisen met dakkie eruit, blazen met gas erop. Dikke pret. Ik mis helaas het Z51 koel en stabilisatie pakket, ik vermoed dat volgend jaar de updates komen :373:
BartCorvC6

Re: Van 6-flat naar V8

Berichtdoor Worship79 » 28 Mei 2021, 14:54

Leuk om te lezen! :cool: En gefeliciteerd met de aankoop :bier:
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Berichtdoor Wijnand » 28 Mei 2021, 16:15

Van harte met je nieuwe aankoop. Ik heb hetzelfde pad bewandeld en heb nu ruim 3 jaar verder nog geen seconde spijt. De Corvette heeft iets wat je bij Porsche niet vindt. Ik weet alleen nog niet wat het is. Maar er gaat geen enkele rit voorbij zonder zeer leuke reacties. Zelfs van moeders met fietstassen :D
Corvette C5
Jeep Wrangler JK 3.8 V6
Gebruikers-avatar
Wijnand
2nd gear

Corvette: C5

Berichtdoor Fred_S » 28 Mei 2021, 19:25

BartCorvC6 schreef:Eenmaal per jaar gaan we onder begeleiding van een prof een weekje door de bergen met een bijzonder divers clubje auto's, van Lotus tot Ferrari en natuurlijk een paar 911-jes. Daar zag ik de afgelopen jaren wat een Corvette kan, en dat is vooral vooraan meerijden! Jankte ik continu tegen de 6.000rpm, reed de Corvette lekker rustig draaiend mee.

Hier nog zo'n passenliefhebber, elk jaar twee weken in noord Italië Passen rijden, de alpen en de Dolomieten. Een 12 cilinder Lamborghini klinkt veel mooier, maar is op de passen niet sneller, de C6 is inderdaad een zeer capabele sportwagen.

Je gaat nog veel plezier aan je C6 hebben :op:

Om in de stemming te komen een plaatje van de C6 in Selva Val Gardena
Verkleinde Afbeelding
Verkleinde afbeelding. Klik om te vergroten.
Gebruikers-avatar
Fred_S
3rd gear

Corvette: C6 Coupe Precision Red

Berichtdoor BartCorvC6 » 29 Mei 2021, 02:25

Hi Fred, ik kan niet wachten om zo'n foto te plaatsen!
BartCorvC6

Berichtdoor Eagle52 » 29 Mei 2021, 07:43

:hr: wens je veel plezier en veilige mijlen met deze beauty :dance:
Gebruikers-avatar
Eagle52
5th gear

Berichtdoor BartCorvC6 » 31 Mei 2021, 10:07

Van harte met je nieuwe aankoop. Ik heb hetzelfde pad bewandeld en heb nu ruim 3 jaar verder nog geen seconde spijt. De Corvette heeft iets wat je bij Porsche niet vindt. Ik weet alleen nog niet wat het is. Maar er gaat geen enkele rit voorbij zonder zeer leuke reacties. Zelfs van moeders met fietstassen :D

Er zijn nog nooit zoveel foto's gemaakt van mijn auto als van deze Corvette :) Echt leuk om te zien, helaas ook mensen die kritiek geven al rijd je keurig... Afgunst lijkt het
BartCorvC6

Berichtdoor Sharky » 02 Jun 2021, 10:24

Welkom hier en enjoy the Vette Fever! :)
Groet,
Arjen
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Terug naar Stel je voor