Even voorstellen

Nieuwe forumleden kunnen zich hier voorstellen en meteen hun Corvette showen. Kijk op All Corvette en op de HCC site om te zien welk gezicht & Corvette bij welke naam hoort.

Even voorstellen

Berichtdoor Mirage » 12 Jun 2021, 22:45

Hallo allen,
Aangezien ik nieuw ben hier, zal ik me even voorstellen.

Mijn naam is Kevin ben 35 jaar en woon momenteel in het uiterste zuidoostelijke puntje van het land (alleen wonen en werken hoor ;) ).
Al sinds erg vroeg in mijn persoonlijke geschiedenis ben ik dol op auto's en dit heeft zich geuit het hebben van vele automotive gerelateerde baantjes als student, alsmede mijn huidige baan als chassis engineer voor een autobedrijf.

Hoe kom ik hier?
Sinds dat mijn grote vriendin Greta in het nieuws kwam, begon ik me zeker zorgen te maken over de toekomst van de verbrandingsmotor. Ik heb dus ook besloten om een bucketlist van motorvarianten af te werken.
Een inline 4 en V6 zijn me qua bezit niet onbekend. Dus waar zoek je dan als eerste met de bucketlist? Juist ja de V16. Helaas is die onbetaalbaar voor me dus dan maar een V12. Na een jaar lang een V12 als dagelijkse auto hebben gereden is de volgende variant een V10 of V8.
En daarom ben ik hier.

Aangezien ik vind dat een V8 Amerikaans moet zijn en dat ik geen V10 van BMW wil, of een V10 van Italiaanse makelij kan betalen, blijven er voor mij persoonlijk 2 opties over: Een Corvette C6 Z06 of een Viper RT-10 Gen 1-3.

Ik ben hier dus eigenlijk op zoek naar extra info over een C6 Z06 specifiek en kom dus ook graag met huidige eigenaren in contact. Dit om te vragen over de pro's en cons van de auto, over ervaringen aangaande de verhalen omtrent klepgeleiders, en wellicht eens een rondje op de passagiersstoel te zitten om een gevoel voor de auto te krijgen.

Aangenaam! :cool:
Mirage

Re: Even voorstellen

Berichtdoor bosp-corv » 14 Jun 2021, 18:05

Welkom,
Je kan zelf al veel uitvinden door bijvoorbeeld in het techniek gedeelte van dit
forum over de C6 Z06 te lezen,of op USA forums te kijken.
The difference between men and boys is the size of their toys ...
Pre-owned Corvettes,1974 C3,1981 C3,1990 C4.
Gebruikers-avatar
bosp-corv
Off Topic King

Corvette: C5 convertible

Berichtdoor Sharky » 16 Jun 2021, 08:59

Welkom Kevin. Vette V8 of Viper V10, het zal vast een prettige ervaring worden ;)

Succes en veel plezier met de chase!
Groet,
Arjen
Gebruikers-avatar
Sharky
6th gear

Corvette: C3 1980, C4 1990

Berichtdoor Cenobyte » 16 Jun 2021, 10:13

Twee hele leuke Amerikaanse varianten als je inderdaad een sportauto zoekt. Wil je brute power en veel meer exclusiviteit, ga dan voor de Viper V10 maar houd wel rekening met het feit dat dit een (gevaarlijk) beest van een auto is met het comfort van een skelter en niet perse een betere wegligging ;)

De Corvette is een stuk bruikbaarder, verfijnder en comfortabeler, maar blijft toch nog een rasechte sportauto: laag en goed aan de weg klevend, zeker de Z06 uitvoering.
Groetjes,
Mario
Gebruikers-avatar
Cenobyte
Administrator

Corvette: 1986 Pace Car

Berichtdoor Worship79 » 18 Jun 2021, 09:45

Welkom en succes met de zoektocht (en het kiezen) :bier: :B):
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Berichtdoor ferry030 » 18 Jun 2021, 14:24

Andre Boer heeft een Viper staan en verkoopt Corvette.
Dus........, even naar Wezep rijden.
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C6 Z06 Cooksey 2008 Limited Edition #483

Berichtdoor Mirage » 21 Jun 2021, 21:20

Dank voor de reacties!

@bosp-corv:
Dit heb ik inmiddels gedaan. Helaas heeft mijn belangrijkste vraag, geen eenduidig antwoord. Dat word dus eens goed twijfelen (of Euro's tegen het probleem aangooien tot het weggaat).

@Sharky:
Ik hoop het van harte :)

@Cenobyte:
Exact ook mijn gedachte. Daarentegen ben ik wel dol op een beetje "lompigheid" in de wegligging. Plezier is voor mij niet hetzelfde als die laatste tiende van een seconde (anders had ik waarschijnlijk bij Porsche gaan shoppen :flaptong: ).
Daarentegen krijg je pas een gevoel voor een auto als je zelf achter het stuur zit, en soms nog wel meer op de passagiersstoel met je ogen dicht als je bij een goede chauffeur instapt.

@Worship79:
Dankjewel!

@ferry030:
Dankjewel voor de tip. Het onthouden waard! Op dit moment heeft ie alleen (online) niks staan wat in mijn smaak valt. Wel een mooi assortiment!
Mirage

Berichtdoor ferry030 » 22 Jun 2021, 19:09

Niet alles staat altijd op de web site bij André Boer
Groeten Ferry. Chapter Utreg
Gebruikers-avatar
ferry030
4th gear

Corvette: Corvette C6 Z06 Cooksey 2008 Limited Edition #483

Berichtdoor Joost1990 » 24 Jun 2021, 08:18

Welkom hier! :)

Een maat van mij heeft een hele mooie Viper die binnenkort in de verkoop gaat... Ik heb inmiddels een hoop Vipers gezien maar durf te zeggen dat dit echt de mooiste Gen 1 van Nederland is. Veel Vipers hebben een schadeverleden gehad en hebben zo hun mankementen maar deze is echt niets op aan te merken en tot in de puntjes goed verzorgd.

Mocht je foto's of informatie willen hebben, check SnakeV10 op Instagram :)

Een C6 Z06 is ook heel gaaf, dat moet ooit de opvolger voor mijn C5 worden... :cool:

Hoe dan ook, veel succes met de zoektocht!
Bijlagen
Viper1.jpg
Viper2.jpg
Viper3.jpg
Gebruikers-avatar
Joost1990
2nd gear

Berichtdoor Mirage » 21 Nov 2022, 23:39

Hallo allen.

Ik werd net getriggered om hier even te kijken, door het kijken van een filmpje op Youtube van Lyle (C&S Corvettes).

Inmiddels ben ik sinds begin dit jaar voorzien van een nieuw stukje speelgoed. Helaas voor de fans hier, geen C6 Z06, maar een Gen 3 Viper.

Na 2500 miles nog immer geen spijt van, hoewel ik de auto nog aan het leren ben.

Bedankt dus voor jullie reacties en wie weet komen we elkaar eens tegen! :B): :op:

ringsmall.jpg
Ring rondje
Mirage

Berichtdoor Worship79 » 25 Nov 2022, 20:13

Ook erg gaaf! :B):
383 stroker, retro roller cam, forged pistons, edelbrock top end.
Worship79
6th gear

Corvette: 1979 dark-red metallic C3

Terug naar Stel je voor