Beste Corvette vrienden,
Het is ff geleden dat ik op het forum ben geweest. Ik heb 7.5 jaar met een C3 uit 1973 gereden en 2,5 jaar met een C5 uit 1998. Hele fijne auto's om in te rijden, maar die laatste gaf zoveel ellende (2 x kapotte automaat en heeeel veel elektronica gezeur), dat ik overgestapt ben op een ander merk.
Nu ruim 5 jaar verder ben ik op zoek naar een opvolger van mijn huidige sportauto en aangezien de Corvette fever nooit uit mijn bloed is geraakt, ben ik mij aan het oriënteren voor een C7.
Een tijdje geleden mocht ik een daagje met de C7 Z06 Coupé (Z07 pakket) van een kennis van mij rijden.
Machtige auto natuurlijk, zwaar onder de indruk, maar één ding stond mij niet aan: "het snoeiharde onderstel".
Nu las ik pas op het Ami Corvette forum het volgende:
The suspension on Z07 optioned cars (FE7) is stiffer than that on non-Z07 (FE6) cars. Specifically the springs, shocks, MR calibration, and stabilizer bar bushings are different from FE7 to FE6.
The front spring is 62% higher rate on the FE7 than the FE6. The rear spring is 22% higher rate on the FE7 than the FE6.
The different stabilizer bar bushing tuning helps get the car the appropriate understeer level.
The MR shocks on the FE7 have a tighter gap which means a higher “passive” curve in addition to a more aggressive MR damping tuning.
Nu ben ik dus op zoek naar iemand met een C7 Z06 zonder Z07 pakket en ook zonder de Competition seats (die zijn ook nog harder denk ik), waar ik eens mee mee kan rijden. Ik hoef niet perse zelf te rijden, want op de bijrijdersstoel voel je het ook wel, lijkt mij.
Als deze auto nou op Gaspedaal te koop zou staan, had ik de vraag niet aan jullie voor hoeven te leggen.
Wie kan mij helpen?
Alvast bedankt!
Vette groeten,
Paul van den Berg