door Speedy » 26 Jun 2017, 15:51
Sinds 2015 zit ik bij Mark Reus, Verzekering Direct / Chevrolet Corvette Verzekering en youngtimerverzekering nl.
Dit is een tussenpersoon die met Turien & Co Assuradeuren uit Alkmaar werkt. Het verzekeren ging vrij gemakkelijk.
Heb een Premium Klassieker Polis en ben allrisk verzekerd. De hoogte van de bijdrage was afhankelijk van de taxatiewaarde en het aantal KMS die ik per jaar wenste te rijden. KMS kan men ten allen tijde gaan wijzigen en naar behoefte aanpassen. Heb voor max. 7500 KM per jaar gekozen maar kon ook 5000 of zelfs nog minder.
De taxatiewaarde was in Augustus 2015 32.500 Euro. Taxatie is om de drie jaar door een erkende taxateur verplicht.
Mijn taxateur is De Laat & Lacle uit Tilburg, een gecertificeerde door iedereen erkende register taxateur, incl. de FEHAC.
Met een degelijk onderbouwt en geaccepteerd rapport zit je nogal aan de veilige kant. Krijg je bij eventuele schades niet snel welles nietes problemen. Heb overigens verleden week nog van een verzekeraar gehoord dat Corvettes haast nooit schade rijden omdat het echte liefhebberauto’s zijn waar men in het algemeen bijzonder zuinig op is.
Het eerste jaar zat ik door Turien & Co bij Zwitsers Leven ondergebracht, inmiddels bij Answar Verzekeringen.
Ik betaal 77,26 per maand. Het is een jaarcontract dat het hele jaar doorloopt, ook al is de auto in de winter geschorst.
Met mijn 80% no claim bij Ohra werd geen enkele rekening gehouden. Kan dus ook geen schadevrije jaren opbouwen. Alleen mijn autoverleden is i.v.m. acceptatie nagetrokken. De Corvette wordt dus als tweede auto gezien.
Laatst bijgewerkt door
Speedy op 02 Jul 2017, 23:24, in het totaal 1 keer bewerkt