


Outjer schreef:Maandag 31-10 -2016 was mijn laatste trackday van dit jaar.
Op de Nordschleife.
De 3e keer hier dit jaar en het leek erop dat het eindelijk eens geheel droog zou zijn.
Omdat er geen regen was voorspelt stond ik op de semi slicks. Maar droog was de baan allerminst.
We waren eerst ingedeeld in groep 1, maar om meer droog asfalt te hebben, waren we naar groep 2 omgewisseld, en konden een uur later starten.
Er stonden 1 maal 60 minuten en 3 maal 45 minuten op de planning.
Dat werd (alweer) niet gehaald.
De eerste stint startte vanachter de pacecar en de baan lag er gewoon nat bij. Lekker! shit.
Deze video vanuit een M3 E46 laat goed zien hoe listig het was. Op 1 min ben ik in beeld.
https://www.youtube.com/watch?v=G7A7JMQ ... e=youtu.be
Hoewel ik best veel grip had en ook de banden goed op temperatuur kwamen bleef ik erg op mijn hoede, niet de baan af te vliegen.
De 2e stint ging al een stuk sneller. Er waren steeds minder natte stukken.
Eerst reed ik voor Klaus (met de 997 turbo) en in de 3e ronde reed hij voorop.
Even na de "Karussell" in de linkerbocht "hohe Acht" schoof Klaus rechtuit van de baan en door het gras.
Ik zat er vlak achter en kon met veel geluk net op het asfalt blijven.
Hoewel ik het niet gezien had, was er overduidelijk een oliespoor.
Klaus kon, zonder iets te raken, weer de baan opsturen, maar een BMW had minder geluk gehad en stond tegen de vangrail.
We reden geschrokken rustig verder, maar even later was er een groene vlag.
Helaas niet voor lang, want een halve ronde later ging de rode vlag uit.
Toen we langzaam rijdend opnieuw bij "Hohe Acht" aankwamen stonden er 5 auto's tegen elkaar gevouwen. Slik.
Jammer jammer dat de baancommissarissen niet eerder dat oliespoor in de gaten hadden.
Je begrijpt dat de opruimwerkzaamheden flink tijd in beslag namen.
Zodoende was de 3e stint meteen de laatste.
Ik had nu Chris in de bijrijdersstoel. Chris (van het ongeluk met de C5 in Spa) was nog nooit op de Nordschleife geweest.
Het was intussen al 4 uur geweest en de zon stond heel erg laag.
Dus bleven er natte plekken en werd ik erg verblind door de zon.
Ik kon zelfs de toerenteller niet meer aflezen op sommige stukken.
Ook het instuurpunt van de "karussell" was volledig onzichtbaar. Pff..
Maar toen we na 5 ronden klaar waren, was Chris erg blij dat we het overleefd hadden.
Ik voorspelde hem dat ie de komende nacht niet zou kunnen slapen van alle indrukken.
En wat denk je? Ik kreeg gelijk.
Totaal dus 14 ronden gereden. 295 km.
Mijn rondetotaal staat nu op 210.
Gelijk een samenvatting van het jaar:
6 trackdays. 4 banen.
1550 km.
Nieuwe remschijven rondom.
Op de vooras het hele jaar met een set remblokken!
De carbotech XP 10 blokken zijn nu pas toe aan vervanging.
Dat is natuurlijk ook dankzij de sterk verbeterde koeling.
Achter zitten ze er zelfs al sinds oktober 2015 in.
Nieuwe semi slicks rondom.
Oja, en een kapotte velg.
Outjer
Matex schreef:Jammer dat je geen redelijk geprijsde CCW velg hebt kunnen vinden.
Drie de zelfde en een afwijkende velg zal niet zo snel opvallen maar kan eigenlijk niet he![]()
Die idee-fixe reparatie van je band is op z'n minst slordig.
Voor het zelfde geld gebeurd er iets op hoge snelheid, moet je niet aan denken zeg.
Dan ligt de dader op het kerkhof, en zit jij met de gebakken peren.
Gelukkig heeft je speur kwaliteit een setje puike banden opgeleverd tegen een hele redelijke prijs.
Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten