Corvetten op Trackday's

Plaats hier de algemene Corvette berichten, die je niet in bovenstaande forums kwijt kunt.

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Corvette Maniac » 24 Okt 2017, 14:41

Mooi om weer te lezen Outjer!! :hr: :hr: :hr:
Vette groeten, Koen aka Corvette Maniac

- - Chapter Twente - -
Afbeelding
Vids: http://www.youtube.com/corvettemaniac
Gebruikers-avatar
Corvette Maniac
Moderator
 
Berichten: 7379
Geregistreerd: 24 Apr 2002, 12:46
Woonplaats: Enschede, NL
Corvette: 2002 Electron Blue C5 Z06 w/ mod. red interior

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Master I » 26 Okt 2017, 12:38

super tof om te lezen :op:

dus hou ons maar op de hoogte
Gebruikers-avatar
Master I
2nd gear
 
Berichten: 493
Geregistreerd: 19 Apr 2010, 20:36
Woonplaats: midden Nederland
Corvette: C5 Convertible 2001

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 26 Feb 2018, 23:16

Intussen zitten we al ruim in 2018.

Na de Nordschleife op 12 october 2017 ben ik niet meer op het circuit geweest en daarom nu alsnog de samenvatting van 2017.

6 trackdays, 5 banen
1550 km. (Nu in totaal 7350 trackkm)
Hele jaar met een set remblokken op de vooras. (carbotech XP 10)
En achter zitten de blokken er al sinds october 2015 in.
Geweldig !
Helaas toch nog een duur jaar wegens de balancer reparatie met nieuwe motorsteunen (Pfadt).
Plus een nieuwe racehub (wiellager)
Geen nieuwe banden nodig gehad.

Dat is trouwens nog wel een dingetje.
Op de Motorshow in Essen in december vorig jaar vroeg ik voor het 3e jaar op rij, bij de Toyo stand, wanneer de nieuwe semi slick van Toyo, de R888R in de maat 335/30-18 beschikbaar is.
Antwoord: Die gaat er helemaal niet komen. Shit.
Ik had toch echt graag beter rubber willen hebben om mijn maten met de nieuwste semi slick van Michelin, de Cup 2, bij te kunnen houden.
Die cup 2 wordt sowieso niet gemaakt in mijn maat.

En het wordt nog erger: De oude Toyo R888 in 335/30-18 gaat eind 2018 uit produktie !!
Nouja!
Moet ik straks misschien nieuwe velgen kopen om 19 inch banden te kunnen monteren.

Ik heb een mail gestuurd naar Toyo en kreeg als antwoord dat er per jaar minstens 30 banden moeten worden afgenomen in die maat in de Benelux. Dat wordt een lastig verhaal, denk ik.
Mijn achterbanden zijn eind dit jaar wel op, en daarna heb ik nog een gebruikt setje klaarliggen

Outjer
Bijlagen
toyo-proxes_r_888_r_200x200.jpg
toyo-proxes_r_888_r_200x200.jpg (9.44 KiB) 14674 keer bekeken
thumbnail_WP_20161106_12_56_13_Pro.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 407
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 29 Sep 2018, 14:50

Intussen ben ik weer 6 trackdays verder en zijn mijn achterbanden versleten.
Na 14 trackdays en circa 3700 km
Zoals in mijn vorige posting geschreven was ik naarstig op zoek naar vervanging.
Bij voorkeur de nieuwe Toyo R888R. In de maat 335/30-18.
Want die bestaat natuurlijk wel, maar wordt alleen niet in Europa geimporteerd.
Niet door Toyo duitsland en niet door Toyo benelux.
Met beide had ik contact, zonder resultaat.

Maar op het Corvette treffen bij Andre Boer op 30-6-2018 ter gelegenheid van 65 jaar Corvette kwam ik de firma Carmar uit Deurne tegen. Die haalt elk jaar meerdere containers banden vanuit Amerika naar Nederland.
https://www.carmar.nl/?gclid=Cj0KCQjwxb ... dxEALw_wcB
Prijs 404 euro. levertijd 2-3 maanden.
Helemaal niet slecht. Voor het oude type Toyos betaalde ik in Duitsland 375 euro.
Voor een duitse kennis met ook een C6 Z06 heb ik ook 2 banden besteld.
Vandaag de toyos afgehaald in Deurne.

Kan ik weer 2 jaar vooruit.

Outjer
Bijlagen
IMG_20180929_123119312.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 407
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 20 Okt 2019, 20:04

Graag wil ik jullie vertellen hoe de nieuwe Toyo's ( de R888R) het dit jaar gedaan hebben.

De achterbanden had ik al in september vorig jaar binnen gekregen.
En de voorbanden had ik op de motorshow in Essen in december besteld.
Weer bij Wheelscompany. https://wheelscompany.com/Content/Imprint
Met beurs korting. voor 278 euro per stuk. een goede prijs

Dus de hele set heeft me 1368 euro gekost. Zonder montage

Outjer
Bijlagen
thumbnail_IMG_20191020_205149296.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 407
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 20 Okt 2019, 20:12

Met deze R888R ben ik weer op gelijk hoogte als de Michelin Cup 2.
Althans bij een droge weg.Met een natte weg is de Cup 2 beter.

Maar voor de Corvette C7 heeft Michelin een speciale band ontwikkeld.
De Cup 2 R.
En die heeft nog meer grip.
Ziet er ook bizar uit voor een straatlegale band.
Hij heeft zelfs meet putjes, om de restrubberdikte te kunnen meten.
Net als bij slicks!

De slijtage is echter ook enorm. Zoals Kersten met zijn C7 heeft gemerkt.

Outjer
Bijlagen
index.jpg
index.jpg (6.57 KiB) 13605 keer bekeken
Laatst bijgewerkt door Outjer op 21 Okt 2019, 10:38, in het totaal 2 keer bewerkt
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 407
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Outjer » 20 Okt 2019, 20:21

Hier foto's van de laatste Nordschleife DSK Trackday in october.

Je kunt zien dat toen mijn voorste stabilisator stang defect was.
Zie andere post in de C6 techniek

De C7 van Kersten is een Grand Sport. Mooi en snel.
Hij moet wel steeds de kentekenplaat verwijderen om genoeg koeling naar de motor te krijgen.
Als de bak in de automaat staat loopt ie ook dan te warm.
Door met de flippers te schakelen kan ie met iets minder toeren rijden en zijn de temperatuur problemen weg.

Dus niet alleen de C7 Z06 heeft temperatuur problemen.

Outjer
Bijlagen
page_6957470-3a35de5b14905ce51d5652175968aa18.jpg
page_6957556-1408c4ca96ff6e6b9c5ed8390c495534.jpg
Rode C6 Z06 550 pk, 2-2006, Stoptech 6 zuigers 355 x 32 mm, Pfadt instelbare dempers, veren en stabis, Piper rolbeugel, Grotere olietank, ZR1 frontsplitter en ZR1 achterspoiler, CCW en Motec velgen, Corbeau stoel, 6 punts Sabelt gordel, Halltech filter.
Gebruikers-avatar
Outjer
2nd gear
 
Berichten: 407
Geregistreerd: 28 Sep 2012, 21:57

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Noble » 07 Okt 2025, 05:40

Outjer schreef:Maandag 31-10 -2016 was mijn laatste trackday van dit jaar.
Op de Nordschleife.
De 3e keer hier dit jaar en het leek erop dat het eindelijk eens geheel droog zou zijn.

Omdat er geen regen was voorspelt stond ik op de semi slicks. Maar droog was de baan allerminst.
We waren eerst ingedeeld in groep 1, maar om meer droog asfalt te hebben, waren we naar groep 2 omgewisseld, en konden een uur later starten.
Er stonden 1 maal 60 minuten en 3 maal 45 minuten op de planning.
Dat werd (alweer) niet gehaald.

De eerste stint startte vanachter de pacecar en de baan lag er gewoon nat bij. Lekker! shit.
Deze video vanuit een M3 E46 laat goed zien hoe listig het was. Op 1 min ben ik in beeld.
https://www.youtube.com/watch?v=G7A7JMQ ... e=youtu.be
Hoewel ik best veel grip had en ook de banden goed op temperatuur kwamen bleef ik erg op mijn hoede, niet de baan af te vliegen.

De 2e stint ging al een stuk sneller. Er waren steeds minder natte stukken.
Eerst reed ik voor Klaus (met de 997 turbo) en in de 3e ronde reed hij voorop.
Even na de "Karussell" in de linkerbocht "hohe Acht" schoof Klaus rechtuit van de baan en door het gras.
Ik zat er vlak achter en kon met veel geluk net op het asfalt blijven.
Hoewel ik het niet gezien had, was er overduidelijk een oliespoor.
Klaus kon, zonder iets te raken, weer de baan opsturen, maar een BMW had minder geluk gehad en stond tegen de vangrail.

We reden geschrokken rustig verder, maar even later was er een groene vlag.
Helaas niet voor lang, want een halve ronde later ging de rode vlag uit.
Toen we langzaam rijdend opnieuw bij "Hohe Acht" aankwamen stonden er 5 auto's tegen elkaar gevouwen. Slik.
Jammer jammer dat de baancommissarissen niet eerder dat oliespoor in de gaten hadden.
Je begrijpt dat de opruimwerkzaamheden flink tijd in beslag namen.

Zodoende was de 3e stint meteen de laatste.
Ik had nu Chris in de bijrijdersstoel. Chris (van het ongeluk met de C5 in Spa) was nog nooit op de Nordschleife geweest.
Het was intussen al 4 uur geweest en de zon stond heel erg laag.
Dus bleven er natte plekken en werd ik erg verblind door de zon.
Ik kon zelfs de toerenteller niet meer aflezen op sommige stukken.
Ook het instuurpunt van de "karussell" was volledig onzichtbaar. Pff..
Maar toen we na 5 ronden klaar waren, was Chris erg blij dat we het overleefd hadden.

Ik voorspelde hem dat ie de komende nacht niet zou kunnen slapen van alle indrukken.
En wat denk je? Ik kreeg gelijk.

Totaal dus 14 ronden gereden. 295 km.
Mijn rondetotaal staat nu op 210.

Gelijk een samenvatting van het jaar:
6 trackdays. 4 banen.
1550 km.
Nieuwe remschijven rondom.
Op de vooras het hele jaar met een set remblokken!
De carbotech XP 10 blokken zijn nu pas toe aan vervanging.
Dat is natuurlijk ook dankzij de sterk verbeterde koeling.
Achter zitten ze er zelfs al sinds oktober 2015 in.
Nieuwe semi slicks rondom.
Oja, en een kapotte velg.

Outjer

Altijd leuk om te lezen hoe diep je in de techniek duikt — dat soort passie maakt dit forum zo interessant!
Noble
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Sep 2025, 19:25

Re: Corvetten op Trackday's

Berichtdoor Noble » 07 Okt 2025, 05:41

Matex schreef:Jammer dat je geen redelijk geprijsde CCW velg hebt kunnen vinden.
Drie de zelfde en een afwijkende velg zal niet zo snel opvallen maar kan eigenlijk niet he :stil:

Die idee-fixe reparatie van je band is op z'n minst slordig.
Voor het zelfde geld gebeurd er iets op hoge snelheid, moet je niet aan denken zeg.
Dan ligt de dader op het kerkhof, en zit jij met de gebakken peren.

Gelukkig heeft je speur kwaliteit een setje puike banden opgeleverd tegen een hele redelijke prijs.

Goede toelichting, het is fijn om zulke duidelijke uitleg over de verschillen tussen de modellen te zien hier.
Noble
 
Berichten: 2
Geregistreerd: 26 Sep 2025, 19:25

Vorige

Terug naar Corvette algemeen

Wie is er online?

Gebruikers in dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten

cron